• Hyppää ensisijaiseen valikkoon
  • Hyppää pääsisältöön
Vuosiraportti 2019

Vuosiraportti 2019

Kuurojen Palvelusäätiö

  • Etusivu
  • Vuosi 2019
    • Säätion talous
    • Toimitusjohtajan tervehdys
    • Puheenjohtajan tervehdys
  • Näin toimimme
    • Miksi olemme olemassa
    • Luomme uutta
    • Kuntayhteistyö
    • Palvelukeskukset
    • Hankkeet
  • Henkilöstö
  • Asiakkaamme kertovat
    • Omaisten kyselyn tulokset
Alkuun/Vuosi 2019/Puheenjohtaja Maija Perho: ”Olen ylpeä säätiön työstä”
kuvitukuva

Puheenjohtaja Maija Perho: ”Olen ylpeä säätiön työstä”

Puheenjohtaja Maija Perhon tervehdys

”Säätiömme on selvinnyt hyvin”

Tämä katsaus on 8-vuotisen puheenjohtajakauteni viimeinen. Paljon on vuosien varrella tapahtunut – enimmäkseen myönteistä kehitystä, mutta ongelmiakin on riittänyt.

Koko kauttani ovat leimanneet erityisesti sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistamisyritykset sekä kuntien heikkenevän talouden tuomat haasteet. Veikkauksen laskeva tuotto tulevina vuosina luo omat paineensa kehittämistyön rahoittamiseen.  

Luotan vahvasti siihen, että jatkossakin löydetään uusia hankkeita, joilla kuulovammaisten arkea ja osallisuutta vahvistetaan.”

On ilo todeta, että edellä mainittujen ja muidenkin haasteiden puristuksessa säätiömme on selvinnyt hyvin. Talouden haasteisiin on pystytty vastaamaan nopeilla mutta harkituilla toimenpiteillä, ilman että asiakkaidemme palveluja on tarvinnut heikentää. Tämä on edellyttänyt hyvää johtamista, uusia innovaatioita ja jatkuvaa kehittämistyötä. On tarvittu myös joitakin vaikeita mutta välttämättömiä ratkaisuja, joilla on katkaistu negatiivinen taloudellinen kierre. 

Veikkauksen/Stean rahoituksella vuosien varrella toteuttamistamme hankkeista useat ovat jääneet vakiintuneeksi toiminnaksi. Ne ovat siis vakuuttaneet rahoittajan tarpeellisuudestaan ja vaikuttavuudestaan.  Muun muassa Poveri-hankkeen tulokset ovat vakuuttavia ja kuulovammaisten työllistymisen kannalta arvokkaita. Luotan vahvasti siihen, että jatkossakin löydetään uusia hankkeita, joilla kuulovammaisten arkea ja osallisuutta vahvistetaan.

Olen kiitollinen puheenjohtajavuosistani, jotka lisäsivät ymmärrystäni säätiön kohderyhmän elämästä ja antoivat aiheen olla ylpeä säätiön arvokkaasta ja tuloksellisesta työstä.”

Luottamus toimintamme eettisyyteen ja asiakaslähtöisyyteen on voimavara, josta on pidetty ja myös jatkossa tulee pitää kiinni. Sen eteen on jatkuvasti tehtävä työtä ja seurattava, että arjen työ pohjautuu yhteisiin arvoihin ja tavoitteisiin ja koko henkilöstö on sitoutunut niihin.  Asiakas on keskiössä yksilöllisine toiveineen ja tarpeineen ja hänen elämänlaatunsa ja hyvinvointinsa on työn ydin.

Edellä kerrottu ei ole vain sanahelinää, vaan se perustuu tutkittuun tietoon. Omaisten kyselyn tulokset ovat tästä vankka osoitus. Palvelujen laatuarviot ovat huippuluokkaa ja niitä täydentävät kommentit osoittavat, että puheemme arvoista ja asiakaslähtöisyydestä on totta eikä korulauseita.

Olen kiitollinen puheenjohtajavuosistani, jotka lisäsivät ymmärrystäni säätiön kohderyhmän elämästä ja antoivat aiheen olla ylpeä säätiön arvokkaasta ja tuloksellisesta työstä.

Maija Perho
Kuurojen Palvelusäätiön hallituksen puheenjohtaja kevääseen 2020 saakka


  • Share on Twitter
  • Share on Facebook

Footer

Arvoliiton logo

KPS on Arvoliiton jäsen

Seuraa meitä:

  • Facebook
  • Vimeo
  • YouTube
KPS logo