• Hyppää ensisijaiseen valikkoon
  • Hyppää pääsisältöön
Vuosiraportti 2019

Vuosiraportti 2019

Kuurojen Palvelusäätiö

  • Etusivu
  • Vuosi 2019
    • Säätion talous
    • Toimitusjohtajan tervehdys
    • Puheenjohtajan tervehdys
  • Näin toimimme
    • Miksi olemme olemassa
    • Luomme uutta
    • Kuntayhteistyö
    • Palvelukeskukset
    • Hankkeet
  • Henkilöstö
  • Asiakkaamme kertovat
    • Omaisten kyselyn tulokset
Alkuun/Näin toimimme: Hyvää elämää viittomakielisille/Kuntayhteistyö
Tuulikki Forssen

Kuntayhteistyö

Palvelujen laatu ja tuen määrä ei saisi olla kiinni henkilön kotikunnasta vaan hänen henkilökohtaisista tarpeistaan. Me Kuurojen Palvelusäätiössä teemme jatkuvaa yhteistyötä kuntien ja kaupunkien kanssa, jotta jokainen Suomessa asuva viittomakielinen ihminen saisi elää hyvää ja sujuvaa arkea.

Olemme mukana kehittämässä laatukriteereitä palveluiden hankintaan yhdessä tilaajien kanssa. Tässä vuoropuhelussa on tärkeä tuoda esiin viittomakielisten asiakkaiden henkilökohtaiset tarpeet, jotta jokaiselle on tarjolla juuri hänen tarvitsemansa palvelut.

Kuurojen Palvelusäätiön kanssa yhteistyö on helppoa ja luottamuksellista. Meillä on sama tavoite, eli haluamme asiakkaille mahdollisimman laadukasta palvelua mahdollisimman edullisella hinnalla.”
Tuulikki Forssén, ostopalvelupäällikkö, Hämeenlinnan kaupunki

Tiivis yhteistyö kuntien kanssa on auttanut meitä luomaan ja räätälöimään myös uudenlaisia palveluita, kuten viittomakielisen palvelutarpeen arvioinnin. Teemme yhteistyötä 130 suomalaisen kunnan kanssa.

Säätiömme on yhteiskunnallinen yritys eli työtämme ohjaa yhteiskunnallinen päämäärä. Niinpä käytämme työstämme syntyvän taloudellisen voiton toimintamme kehittämiseen ja palvelumme parantamiseen. 

Olemme luotettava kumppani ja saamme jatkuvasti kiitosta kunnilta siitä, että pystymme tukemaan asiakkaitamme kohti itsenäisempää elämää. Palveluiden vähentäminen ei kuitenkaan koskaan ole ensisijainen tavoitteemme, vaan viittomakielisen hyvälaatuinen elämä. Käytännössä voimavarojen lisääntyessä moni asiakkaamme pystyy ottamaan enemmän vastuuta arjestaan, jolloin myös  palveluntarve kevenee. 

Petri Lukin ulkoilee Hämeenlinnen palvelutalossa

Asiakkaamme kertovat

Parasta palautetta on asiakkailta saamamme kiitos. Lue mitä asiakkaamme kertovat arjestaan palveluidemme parissa.

Jatka lukemista Asiakkaamme kertovat

Kuvituskuva

Kyselyn tulokset: Omaiset tyytyväisiä palveluihimme

Palvelumme ovat laadukkaita ja kuuntelemme ja arvostamme asukkaitamme. Näin vastasivat omaiset kyselyssämme. 95 % heistä suosittelisi palveluitamme muillekin.

Jatka lukemista Kyselyn tulokset: Omaiset tyytyväisiä palveluihimme

Kuvituskuva

Luomme uutta

Kehitämme jatkuvasti uusia palveluita, jotta viittomakielisten arki olisi mahdollisimman sujuvaa. Syksyllä 2019 alkoi sairaanhoitajan etäpäivystys, joka on otettu ilolla vastaan.

Jatka lukemista Luomme uutta

kuvituskuva

KPS:n Pekka Räsänen: ”Viittomakielisten asema kiinnostaa”

Viittomakielisten aseman parantaminen on ensimmäistä kertaa laajasti esillä hallituksen ohjelmassa. Nyt haluamme varmistaa, että tavoitteet toteutuvat.

Jatka lukemista KPS:n Pekka Räsänen: ”Viittomakielisten asema kiinnostaa”

Lue myös nämä:

kuvituskuva

Säätion talous

Säätiömme talous jäi plussalle. Koko toimintamme ydin on yhteiskunnallisen mission toteuttaminen. Siksi käytämme taloudellisen tuloksen työmme kehittämiseen.

Jatka lukemista Säätion talous

kuvitukuva

Puheenjohtaja Maija Perho: ”Olen ylpeä säätiön työstä”

”Eettisyys ja asiakaslähtöisyys ovat Kuurojen Palvelusäätiön toiminnan voimavara. Asiakkaan hyvinvointi on työn ydin, eikä se ole vain sanahelinää.”

Jatka lukemista Puheenjohtaja Maija Perho: ”Olen ylpeä säätiön työstä”

Footer

Arvoliiton logo

KPS on Arvoliiton jäsen

Seuraa meitä:

  • Facebook
  • Vimeo
  • YouTube
KPS logo